divendres, 17 d’abril del 2009

més CANVI CONCEPTUAL..

PAC2.1.
Conclusions

Així doncs, podria concloure dient que El meu alt comprimís cognitiu per a la construcció de models i desenvolupament de processos de pensament propis m’han permès el canvi conceptual intencional ja que utilitzo les TIC per a l’exteriorització de models mentals tant individuals com grupals (construccions de coneixement de la comunitat d’aprenentatge respecte les relacions que s’estableixen entre CTS i TE) que he integrat en les meves representacions (o models) mentals a partir de la confrontació dels models anteriors i l’experiència i idees prèvies. Puc afirmar, també, que estic en possessió d’un “alt” nivell de comprimís cognitiu ja que existeix un més “alt” grau de reflexió des del començament de l’assignatura que m’ha proporcionat un major nombre d’arguments i contraarguments. Val a dir també que he dut a terme canvis en la relació de conceptes sense que, fins el moment, s’hagi arribat a produir una reestructuració. Gràcies a la revisió he pogut desenvolupar els meus models conceptuals, establint nous sistemes conceptuals.


Per acabar m’agradaria destacar com em resulten de novedoses les diferents activitats de l’assignatura. Aquest fet em suscita, en un principi molta inquietud ja que implica molta feina, dedicació, reflexió,…que no em permet fixar-me en els avenços que faig en l’assignatura, això si, quan arriba el final de l’activitat i recullo tota la informació, les respostes, els mapes que he elaborat,.. m’adono del canvi conceptual que he fet. Suposo que aquesta és la idea de l’assignatura i jo diria que a mi, personalment m’està servint. En la meva pràctica diària estic incloent aspectes sorgits al debat, i l’ús del programa C-map m’ha resultat del tot interessant … tot i això, encara necessito dedicar-hi més temps.. però serà mica en mica, que tenim poc temps i moltes coses a fer…….. (caminem cap a l’aprenentatge)


Aquest argument quedaria il·lustrat per mitjà de l’evolució de la meva radiografia; una reproducció d’aquesta és:
TE2) L’objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 2→1
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9 → 9
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 7→5
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 7→9
DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 2→1
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9 →9
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 2→0
TE1) La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC: 8→8
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8→6
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 8→8

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada